۰
plusresetminus
معاون اول قوه قضائیه اظهار داشت: آمار جرم و بزه در جامعه ما زیبنده جامعه دینی و اسلامی نیست و باید با استفاده از احکام و عقاید توحیدی به سبک دینی و اسلامی برگردیم چزرا که سبک زندگی اسلامی نجات دهنده بشریت است.
آمار جرم و بزه زیبنده جامعه دینی و اسلامی نیست/سبک زندگی اسلامی نجات دهنده بشریت است
به گزارش جهان بین، حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی در طرح تقویت مبانی اعتقادی در دانشگاه شهرکرد با اشاره به محتوای کتاب اربعین امام خمینی(ره) گفت: علم به سه دسته "علم به عقاید و باورهای الهی، علم به اخلاق فاضله و کریمه و علم به احکام بایدها و نبایدها" تقسیم می شود.

رئیسی با اشاره به تعریف فقه به عنوان فهم دین اظهار داشت: علم به باورهای دینی و عقاید حقه فقه اکبر، علم به اخلاق فاضله و کریمه فقه اوسط و علم به احکام فقه اصغر نامیده می شود.

وی تاکید کرد: علوم اگر شامل این دسته بندی ها باشند علم و دانش توحیدی و الا یک کمال و فضل است.

معاون اول قوه قضائیه فقیه را کارشناس احکام دین و عالم به احکام دانست و تصریح کرد: ولایت فقیه ولایت یک دین شناسی است که از تقوای عالی برخوردار است و تمام جامعه دینی را از آموزه های دینی و باورهای الهی و اخلاق کریمه و فاضله بهره مند می سازد.

رئیسی نقطه کمال انسان را موحد و ربانی بودن عنوان کرد و بیان داشت: رمز وحدت حوزه و دانشگاه این است که هر دو انسان را به یک نقطه کمال انسانی برساند.

وی فلسفه خلقت انسان را عبودیت و بندگی خدا دانست و تصریح کرد: خداوند همه هستی را برای عبادت آفریده است.

رئیسی با اشاره به حدیث عنوان بصری افزود: علم خداوند نوری است که خدا در دل هر که بخواهد قرار می دهد و حقیقت علم در عبودیت و بندگی است و هر کس حقیقت توحید و بندگی را بیشتر بشناسد علمش بیشتر است.

وی افزود: در نظام مدیریت اسلام موثرترین نظام مدیریتی خود کنترلی است یعنی همه خود را در خلوت و جلوت در محضر خدا ببینند.

رئیسی تاکید کرد: آنچه که می تواند جامعه ما را به عنوان یک جامعه تکامل یافته و رشد یافته و برخوردار از سبک زندگی اسلامی رقم بزند نگاه به عالم هستی و جهانبینی بر اساس ایدئولوژی و استراتژیک و تاکتیک دینی است.

وی در پاسخ به اینکه چرا انسانها مرتکب جرم می شوند بیان داشت: جامعه ای که در آن اخلاق، توجه به خدا و نگاه توحیدی رواج داشته باشد جرم و جنایت کاهش می یابد.

معاون اول قوه قضائیه گفت: اگر سبک زندگی اسلامی با اعتقاد به اینکه عالم محضر خداست در همه بخش های جامعه نهادینه شود بسیاری از ناهنجاری ها و جرایم کاهش می یابد.

وی تاکید کرد: بهترین سبک زندگی اسلامی در سبک و سیاق زندگی اولیای خدا مشهود است و ما باید با الگوگیری از این سبک الگوی سایرین باشیم.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۲۳:۱۲:۳۰

12 Feb 2020